Kom precis tillbaka från dagens träning som innebar premiär med min egen PT, fantastiskt känns det, vi kommer att ha det bra tillsammans.

Nu ska ni ska genast få ta del av gårdagens pass, som helt och hållet var fokuserat på armar och axlar.

Jag försökte förövrigt få min träningskompis att ta bilder på exakt det vi gjorde, men jag blir så sjukt stressad av att fotograferas när det är mycket människor runt om, att det bara var att lägga ner. Så om du inte hänger med på vilken övning jag menar får du helt enkelt googla. I övrigt kommer jag nämna superset ett flertal gånger. Det är när man kör två övningar för, i det här fallet, samma muskelgrupp utan vila emellan. Det vill säga vilan kommer först efter att du har gjort klart båda övningarna.

Vi körde en liten fin uppvärmning på tre minuter. Sen var det dags för följande:

På lutande bänk och med hantlar, flyes för bröstet.  Vikter så pass tunga att du precis klarar den sista åttan i varje varv.

8 reptioner x 4 varv

Superset med axlelpressar och axellyft, båda med hantlar, se till att ha riktigt lätt vikt på axellyften, det blir tungt efter pressarna och vi vill inte tappa teknik!

6-8 repetitioner x 4 varv

Baksida axel i form av omvända flyes i maskin.

8-10 repitioner x 4 varv

Superset för triceps i kabelmaskinen, i form av tricepspressar med rep och vanligt rakt handtag.

6-8 repetitioner x 4 varv

Bicepscurl med stång

6-8 repetitioner x 4 varv 

BOOM vad det kommer att kännas härligt i armarna.

Bilderna nedan är från ett lyckligt ögonblick när jag och Matilda hikade i Los Angeles. Vi avslutade med armhävningar i solnedgången vid Holywood skylten. Det ni.  Matilda som förresten kommer hit till Stockholm i helgen, vi ska på 30-års skiva med temat SILENT DISCO, har ni hört talas om det? 

Kram och lycka till!

 

image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg

Comment