God förmiddag kompisar! 

Morgonkaffe är det bästa som finns! Just vid den koppen kaffe befinner mig nu.

Jag ska strax bege mig mot dagens PT-klienter, men först måste jag bara dela med mig av lite glada känslor från igår. Jag hade en så motig träningsvecka förra veckan, både mentalt och fysiskt, ni vet när det känns så sjukt tungt i kroppen, löpsteget känns som att det tillhör en heffaklump och det enda man tänker på när man springer är: "varför i all sin dar gör jag det här, jag är dum i huvudet". Men, så tar man sig igenom den där skitveckans träningspass och blir belönad med en veckas riktigt bra träning. Man känner sig istället sjukt stark mentalt och fysiskt är det som att någon gett en vingar; man är ostoppbar. Det mina vänner är facit så långt den här veckan och sol som träningsväder och värme i luften.

Så vad vill jag säga? Ge inte upp! Har du en tung träningsvecka, skarva lite grann, skit i att köra hela passet, gör ett lite snällare upplägg. Men. Se till att det du har planerat blir av. Belöning i form av utveckling och självförtroende-boost, utlovas med garanti!

Igår kortade jag ner mina 1-kilometersintervaller till 800 m, men ökade tempot ordentligt. Jag valde att köra på på löparbana för att ha mental koll. (Två varv i lite högre tempo fixar du lätt) 

Upplägg enligt följande:

800 m x 3 x 2 med 1 minuts vila mellan varje varv. När du har kört en vända med 800 meter 3 gånger vilar du 2 minuter sen kör du exakt samma en gång till. Utmaningen i det här upplägget är att hålla ett högt men jämt tempo. Värm upp och varva ner med 2km lugn jogg. Glöm inte stretcha, det gör nämligen jag, glömmer alltså, nästan jämt. ;)

image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg

4 Comments